Skip to main content
20. september 2023

Burger King kroner “konge-kammerater” på danske fodboldskoler og inviterer til kreative gør-det-selv-Whoppers

Flere tusinder danske børn deltog over sommerferien på fodboldskoler på tværs af hele landet. Bag arrangementet stod ‘Fodbold- og event’, der sammen med Burger King kårede ugens bedste ‘konge-kammerat’ for at sætte fokus på at fremme venskaber.

Af: Isabella Ravn | Foto:

PRESSEMEDDELELSE FRA BURGER KING

Flere tusinder danske børn deltog over sommerferien på fodboldskoler på tværs af hele landet. Bag arrangementet stod ‘Fodbold- og event’, der sammen med Burger King kårede ugens bedste ‘konge-kammerat’ for at sætte fokus på at fremme venskaber. Vinderen får nu lov til at lege konge for en dag med deres helt egen version af den kendte Whopper.

At være en god kammerat på og udenfor fodboldbanen har været et stort fokus på sommerens fodboldskoler i over 50 danske byer. Derfor har arrangøren Fodbold- og event i samarbejde Burger King indført prisen ‘Ugens konge-kammerat’, der går til den spiller, der i løbet af ugen har gjort noget særligt for at fremme venskaber og holdånd i truppen.

Fodboldskolerne er for alle danske børn og unge, der elsker fodbold. Gennem leg, gode oplevelser på banen og kompetente trænere, der er i øjenhøjde med børnene, styrker vi de enkelte børns færdigheder inden for fodbold, men vigtigst er, at vi lærer børnene om vigtigheden i sammenhold og godt kammeratskab, siger Oliver Lundsgaard, indehaver af Fodbold- og event.

Vær konge for en dag – lav en Whopper

Netop vigtigheden i sammenhold og kammeratskab mener Burger King skal hyldes. Derfor vil de med konceptet ‘Ugens konge-kammerat’ give de børn, der bliver kronet som ugens konge-kammerat, en vaskeægte konge-oplevelse på Burger King – her kan de nemlig få lov til at lave deres helt egen udgave af den kendte Whopper i en valgfri restaurant.

Hos Burger King vil vi gerne være til stede lokalt og være del af projekter, der bringer glæde hos børn og unge. Gennem vores samarbejde med Fodbold- og event kan vi udvikle og fremme sportsfællesskaber, og måske være en lille brik i at få sat fokus på vigtigheden i at være en god kammerat. Whopperen har defineret vores brand i mere end 50 år, og derfor ser vi frem til spændende varianter af vores karakteristiske og flammegrillede klassiker, siger Carsten Lambrecht, landechef for Burger King Danmark.

Burger King vil som global virksomhed være til stede lokalt og har derfor været på fodboldbanerne i over 50 danske byer landet over i anledning af samarbejdet.

Vinderen af “Ugens Konge-kammerat” kommer og laver burgere i Odense d. 26. september kl. 15:00.

Om Fodbold- og event

Fodbold- og event blev grundlagt i november 2019 af 23-årige Oliver Lundsgaard og arrangerer fodboldskoler, træning og camps. Missionen er at skabe et udviklingsmiljø, hvor der sker en udvikling af det hele fodboldmenneske gennem øvelser, forståelse og afvikling på banen.

Om Burger King

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Burger Kings første restaurant i Danmark åbnede i 1977 i København på Vesterbrogade. Siden da har vi udvidet til over 50 restauranter i Danmark og flere end 270 i hele Skandinavien. King Food ApS er master franchisetager i Skandinavien og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. King Food har kontorer i Stockholm, Oslo og København.