
Marketingkonferencen European Marketing Academys (EMAC)
Syddansk Universitet er fra den 23. til 26. maj vært for marketingkonferencen European Marketing Academys (EMAC), der i år afholdes i Odense.
Omkring 1000 deltagere fra hele verden gæster konferencen og Odense. EMAC-konferencen er verdens største for marketingforskere, kun overgået af den amerikanske AMA-konference. Årets tema er “The role of marketing in a world of the big challenges of sustainable development – bridging the B2C and B2B divide”, der adresserer to af de største udfordringer i vores tid: bæredygtig udvikling og tværfagligt samarbejde, som skal til for at løse nogle af de største udfordringer i vores tid.
I forbindelse med konferencen er der planlagt nogle sociale arrangementer, som viser deltagerne noget mere af Odense. Interessen for at deltage er stor, og på nuværende tidspunkt har 200 deltagere meldt sig til en sejltur på Odense å, så det har været nødvendigt at booke yderligere en turbåd for at kunne imødekomme interessen. De øvrige sociale arrangementer er Anarkist ølsmagning, hvor 114 deltagere har meldt sig til og en byvandring, hvor 60 af konferencegæsterne ønsker at deltage.
På selve konferencen vil der blive præsenteret over 500 artikler inden for forskellige forskningsområder såsom forbrugeradfærd, turisme, produktudvikling, business-to-business marketing og entreprenørskab. Der gennemføres endvidere et ph.d.-kursus med 60 ph.d.-studerende fra hele verden.
Pressemeddelelse fra Syddansk Universitet