Skip to main content
24. april 2024

Netto har genåbnet butik på Skibshusvej

Nettos butik på Skibhusvej 41-45 i Odense C er klar til at tage imod kunderne, efter de åbnede igen onsdag d. 24. april.

Af: Netto | Foto: Netto / Ulrik M. Eriksen
PRESSEMEDDELELSE

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne vil møde, efter butikken i Skibhuskvarteret åbnede igen onsdag d. 24. april.

Butikken åbner nemlig med Nettos moderne butikskoncept, der løfter hele indkøbsoplevelsen. Butikken vil adskille sig fra de gamle Netto-butikker, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft.

Vores 3.0 butikskoncept giver en mere behagelig indkøbsoplevelse for vores kunder, og vores medarbejdere får nemmere arbejdsgange. Det er vigtigt for mig, at det er rart at handle og arbejde i vores butikker. Kernen i vores koncept vil stadig være det, man som kunde kender: Nemlig gode varer til de bedste priser, fortæller Braw Bakir, der er direktør i Netto.

Fremtidens discountbutik

Kernen i butiksoplevelsen tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.

Butikken i Odense C vil skille sig ud fra en almindelig Netto-butik ved ikke at føre de klassiske nonfood spotvarer. Dette skyldes butikkens størrelse.

En anden ting der gør det nemmere at handle i den nye butik, er de nye betalingsmuligheder. Fremtidens Netto byder nemlig på Scan&Go og Scan-selv-kasser, hvor kunden via sin smartphone selv scanner og betaler sine varer, mens der handles ind. Kunden skal blot downloade Netto+ app’en og registrere sig, og så er man i gang. Det er nemt og hurtigt, og kunden slipper for at stå i kø ved kassen. Med Netto+ app’en kan kunden også se lokalt nedsatte varer og lave en indkøbsliste, som gør det endnu nemmere at handle ind.

Butikschefen i den nye Netto-butik er Aljosa Kosic.

Aljosa glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik:

Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod store frugt- og grønt-afdelinger og en enkel og nem navigation i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en forbedret oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod.

Nettos nyrenoverede butik i Odense C er en af i alt 75 butikker, som Netto enten bygger eller renoverer i 2024. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden 1. juni 2024 år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det mere moderne koncept.

Alene i 2023 konverterede Netto 167 butikker til 3.0 konceptet.

Frugt- og grønt-afdelingen vil spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.
Pressefoto: Netto – Ulrik M. Eriksen.

Fakta:

Om den nye Netto-butik:

  • Markant større frugt- og grøntafdeling.
  • En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.
  • Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.
  • Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød.
  • Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.
  • Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.
  • Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.
  • Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.
  • Scan&Go
  • Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.