Skip to main content
9. juli 2024

Tinderbox slog mad-rekord: Hvert 12. sekund lavede Burger King nuggets, burgere eller fritter

Nye tal viser, at Burger Kings pop-up restaurant på årets Tinderbox lavede nuggets, burgere eller fritter hvert 12. sekund, hvilket gjorde restauranten til den højst omsættende Burger King i hele Skandinavien i perioden.

Af: Burger King | Foto: Burger King
Pressemeddelelse

Tinderbox er netop løbet af stablen, hvor Burger King i år var det nye hovednavn på madscenen. I deres specialdesignede restaurant i Magicbox-området serverede Burger King bl.a. deres flammegrillede Whopper-burger, kyllingenuggets og pommes fritter.

Sulten blev stillet hvert 12. sekund

Nu er salget talt op, og tallene viser den enorme interesse fra de sultne festivalgæster: Hvert 12. sekund lavede Burger King nuggets, burgere eller fritter, hvilket gør restauranten til den højst omsættende Burger King i hele Skandinavien i perioden.

Over 7.000 burgere, 16.000 nuggets og mere end ⅓ tons pommes frites blev langet over disken i Burger Kings pop-up restaurant på Tinderbox i år.

Det er første gang, at Burger King er til stede på en stor dansk festival, og nu har vi kigget tallene igennem, og vi kan se, at det er gået over al forventning. Det gælder ikke kun den store præstation fra vores mere end 50 kolleger, der holdt hovedet koldt under de tusindvis af bestillinger fra de sultne gæster, men mindst lige så vigtigt er den øgede trafik og interesse, som vi oplevede på digitale kanaler, hvor samarbejdet med Tinderbox er et vigtigt skridt i den fortsatte udvikling af forretningen i Danmark, siger Carsten Lambrecht, managing director i Danmark og Sverige.

Fyn støvsuget for nuggets

De mange sultne festivalgæster strømmede til Burger King på Tinderbox, og det betød også, at Burger King blev nødt til at tømme restauranterne på Fyn for bl.a. ekstra nuggets. På trods af dette måtte personalet melde udsolgt af nuggets både fredag og lørdag aften.