Skip to main content
27. februar 2023

Elselskab skifter navn: – Målet er ikke at blive de største, men de bedste

Et af Danmarks billigste elselskaber har valgt at skifte navn. På trods af et nyt navn har virksomheden stadig de samme overkommelige priser og gode kundeservice.

Af: Rikke Hansen | Foto:

ANNONCØRBETALT INDHOLD

Et af Danmarks billigste elselskaber har valgt at skifte navn. På trods af et nyt navn har virksomheden stadig de samme overkommelige priser og gode kundeservice.

For lidt over to år siden startede Den Glade Eltavle som et lille elselskab med et mål om at gøre strøm billigt og letforståeligt. De havde en strategi om, at deres markedsføring skulle være humoristisk, og at strømmen udelukkende skulle være grøn.

Lige siden har elselskabet holdt fast i deres principper om lave priser og inden binding, og de har kun vokset sig større og større.

Som med alt vækst bliver man klogere med tiden, og Den Glade Eltavle er nu blevet voksen. Efter at have været på markedet i to år, har de fået et stort kendskab til både konkurrenterne og forbrugerne. Derfor har de nu besluttet, at noget skal ændres.

Men det er ikke de billige priser.

Det er heller ikke den grønne strøm.

Det er derimod navnet.

Troværdighed og kundeservice i fokus

For selvom deres produkt har været seriøst og billigt fra starten af, har markedsføringen og navnet ikke matchet fuldstændig. De har oplevet, at deres humoristiske navn og image har gjort, at nogle kunder har valgt dem fra. For selvom strømmen er billig hos dem, er det også vigtigt at man fremstår troværdig. Derfor skifter de nu navn.

Direktør Jannik Nielsen fortæller om overvejelserne bag:

”Det er ikke fordi, vi ikke har været seriøse i vores arbejde. Vi troede, at når vi lavede en anderledes markedsføring end de andre, ville vi få meget opmærksomhed, og at det ville gøre, at kunderne ville skifte over til os – men det gør folk ikke med strøm.”

Den Glade Eltavle bliver derfor nu til Edison – et navn der er inspireret af den ikoniske opfinder Thomas Edison. Selvom elselskabets traditioner ikke kan trækkes helt tilbage til hans tid, har virksomhedens to års levetid givet dem meget. Erfaringerne har lært dem, at kundeservice og troværdighed er noget af det, deres kunder vægter højest.

Derfor har de også valgt at lægge endnu flere kræfter i deres kundeservice. Med flere kundeservicemedarbejdere er kunderne nu altid sikre på at kunne komme i kontakt med dem.

Aftaler og priser ændres ikke

Selvom der nu står Edison på hjemmesiden og på fakturaerne, er der ikke noget, der har ændret sig for kunderne. Priserne og aftalerne fortsætter nemlig uændret.

Det er fortsat Edisons klare strategi at levere grøn strøm til konkurrencedygtige, billige priser.

I en tid hvor elpriser er et fast samtaleemne, og hvor elregningerne har været overvældende for mange, er Edison klar over, at det er vigtigt, at de fortsætter med at have lave priser. Selvom de naturligvis også har været påvirkede af energikrisen, har de metoder til at holde prisen lav for deres kunder:

”Vi prøver aktivt på at være billige. Vi bruger blandt andet ikke en masse penge på markedsføring. For hver eneste gang du bruger penge på at markedsføre dig, skal de penge findes et sted, og de skal komme fra kunderne. Kunderne skal derfor betale mere for produktet. Så vi sparer nogle penge der, som vi kan give til kunderne i stedet for,” fortæller Jannik Nielsen.

Tryghed er en prioritet

Udover at give kunderne lave priser, lader Edison dem også slippe for binding. Som et af de få elselskaber kræver de nemlig ikke, at kunderne skal binde sig til en aftale i seks måneder.

Det er fordi, vi har fundet ud af, at når der ikke er nogen binding, så føler kunderne sig mere trygge, og de føler ikke at de bliver snydt,” fortæller Jannik Nielsen. 

Med et nyt navn og image håber Edison på at kunne fortsætte med at tilbyde endnu flere danskere grøn strøm til overkommelige priser. Og de er helt klar over, at de nok aldrig bliver det største elselskab i Danmark, men det er også helt okay, for som Jannik Nielsen siger:

”Målet er ikke at blive de største, men at blive de bedste.”

Du kan læse mere om Edison på deres hjemmeside.